16. 「不安に襲われる」と思ってる/ You think you are attacked by "anxiety".

カウンセラーのKeidyです。

自分が不安を作っている」という感覚が私たちにはないと思います。

むしろ、「不安に襲われる」と感じています。受身的な言い方なだけですよね。

主語が違うだけで、次の行動が変わってくると思いませんか?

例えば、「最近笑えてない」って言うけど、「何かの理由があって笑えてない」ってことだよね。受身的じゃん。

「最近(私は笑ってない。」が事実であり、主語が自分が大事じゃない?!

 

We don't feel the way "I create "anxiety" by myself." 

We usually " I was attacked by "anxiety". It's passive.

If the subject of sentense had been to active, your action maight be changed.

Don't you think?

For example, you say "Recently, no smaile at all." , but it means "because of …, I hadn't been laugh." That was passive, too.

" I don't smile recently." This is true! It's real.